CM.com lijkt zowel met als zonder coronacrisis aanzienlijk groter te worden

CM.com (CMCOM)

Ons oog is gevallen op het Bredase communicatieplatform CM.com. Het aandeel van dit bedrijf is in het afgelopen kwartaal met meer dan 50% gegroeid, onder meer dankzij het winkelen op afspraak, en omdat bedrijven meer op WhatsApp communiceren. Het bedrijf nam daarnaast zeventig man personeel aan om de toekomstige jaren de vraag op te kunnen vangen. De omzet nam ook nog eens met 61% toe tot ruim 43 miljoen. Wij vonden dit genoeg redenen om eens op onderzoek uit te gaan en te kijken waar dit succes vandaan komt.⁠⁠
⁠⁠
CM.com levert communicatiediensten voor bedrijven. Wie een pizza bestelt bij Thuisbezorgd.nl krijgt via het platform van CM.com een sms’je dat de bezorger onderweg is. Vooraf de coronacrisis groeide het bedrijf al redelijk, maar de coronamaatregelen gaf de softwaregigant nog eens een extra boost. Veel meer consumenten bestellen immers online en dat leidt tot een immense stijging van mailtjes en sms’jes tussen de klant en bedrijven, maar ook het contact met de klantenservice is gigantische gestegen. Allerlei factoren waardoor CM.com het aardig druk heeft deze periode. Toch hoopt ceo Jeroen van Glabheek dat de wereld weer snel open gaat. CM.com heeft namelijk ook veel profijt van evenementen en musea waar zij de software voor bijvoorbeeld de verkoop van tickets. Ondanks de openingen van kantoren in zowel Brazilië als Mexico wil CM.com ook nog eens een veel groter aandeel hebben in de wereldwijde markt. Door de coronacrisis is het bedrijf hier nog enigszins voorzichtig mee, maar de toekomstplannen zijn veelbelovend. ⁠⁠
⁠⁠
Wij zien dit aandeel in de komende jaren dus wel aanzienlijke proporties aannemen. Zijn jullie net zo enthousiast als ons, of hebben jullie er geen vertrouwen in?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.